tiistai 1. heinäkuuta 2014

vajaa kuukausi muuttoon!

Mä oon ihan pienestä pitäen rakastanut sisustamista ja kodinlaittoa. Haluan, että tavarat on järjestyksessä ja yleisilme on siisti ja kodikas. En voisi ikinä kuvitella asuvani kodissa, missä sisustus ei seuraa jotain punaistalankaa. Kodin pitää olla koti, juuri meidän näköinen.

Siitä lähtien, kuin ensiasunnon hankinta varmistui, olen käyttänyt kaiken vapaa-aikani uuden kodin suunnitteluun. En voi sanoa ajattelevani sisustamista joka minuutti, mutta joka tunti mietin varmasti jotain asuntoon liittyvää. Kavereilla ja perheellä alkaa jo varmaan mennä hermot mun suunnitteluihin ja pähkäilyihin, niin pakko tulla välillä tänne pohtimaan ja esittelemään ;)

Mä oon saanut melkeimpä vapaatkädet sisustamiseen. Avopuolisoni luottaa mun makuun ja tietää pitävänsä siitä itsekin. Hän antaa mun suunnitella (tottakai hyväksytän suunnitelmat ennen toteutusta).  Illalla sängyssä esittelen avopuolisolleni ideakuvat, mitä olen päivän aikana netistä löytänyt. Hän sitten rankkaa huonot pois ja hyvät vaihtoehdot siirtyvät hankintalistalle. Meillä tämä järjestely toimii, avokkini ei nimittäin ole niin tarkka ja sisustushullu, kuin minä. Ei se jaksa etsiä sitä MAAILMAN PARASTA yölamppua makkariin kymmeniltä eri nettisivuilta. 

Viimeksi selasin kodin1 verkkokauppaa ja sieltä löytyi vaikka mitä kivaa. 



Lamput tulevat olemaan tuota ylläolevaa tyyliä. Kromia ja valkoista. Nämä kollaasien lamput ovat lisäksi todella edullisia kaikki alle 60€ paitsi tuo roikkuva kattovalaisin 150€.

Lahdessa ei ole kodin1, mutta Vantaalla on aivan IKEAn vieressä, mä haluaisin jo sisustusostoksille!


Sisustaminen on siis yksi mun suuri intohimo, mutta sen lisäksi mä nautin muuttamisesta ja pakkaamisesta. Järjestyksellinen ihminen kuin olen haluan pakata tavarat laatikoihin suunnitellusti. Pakkaamisen aloitin jo tossa viimeviikolla. Hain muutamat pahvilaatikot class ohlsonilta. 

Varasto on jo kokonaan siivottu, läpikäyty ja pakattu. Jokaisessa laatikossa lukee tarkasti mitä se sisältää. Tämän lisäksi aloitin kaappien koluamisen ja laitoin paljon tavaraa myyntiin feissarikirppikselle. 

Tavara teki hyvin kauppansa ja enää ei olekaan mitään myytävää. Sohva, sohvapöytä, ruokapöytä, yöpöydät , verhot yms on myyty. Onhan tämä tietenkin vähän tyhmä asua ihan tyhjässä kodissa, mutta mielummin näin päin, että tavaroista saa hyvän hinnan, kuin että joutuu myymään pilkkahinnalla pois hyvää tavararaa pois muuton tieltä.

Loppuun vielä kuvia viime viikolta:


Suosikki tapetit k- raudan eco mallistosta





- Netta











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kommentoit <3